Župa na Facebooku

Knjiga 100. godina župe

Župa Prozor

01
02
3
5
6
8
9
crkva1
crkva21

Video

Zadnje dodano

article thumbnail  Kao i u brojnim drugim župama, blagdan Vodokršća – Sveta tri kralja, proslavljen je i u župi...
article thumbnail  Misu zahvalnicu na Silvestrovo, u punoj prozorskoj župnoj crkvi s početkom u 17 sati uz...
article thumbnail  U župnoj crkvi Presvetog Srca Isusova u Prozoru i ove godine je slavljena Misa Polnoćka.  U...
article thumbnail   Poštovani i dragi Župljani Župe Prozor Pred nama je još jedan dan proslave rođenja Djeteta Isusa....
article thumbnail  Već petnaestu godinu za redom, ramske župe organiziraju Božićni koncert, koji je svake godine ima...
article thumbnail  Tijekom božićnih blagdana u župi Prozor sv. mise bit će služene prema slijedećem rasporedu Prozor:...
article thumbnail  'Tko je kao Bog' koji sa svim Anđelima trajno promatraš lice Oca,  klanjaš se Njegovu Sinu,  i...
article thumbnail  Po staroj tradiciji, kao priprava za nadolazeće božićne blagdane, vjernici se pripremaju i kroz...

Imovina, zasluge, ugled predstavljaju danas najveće, nedodirljive vrednote. Mi smo vrlo osjetljivi kada se u neku od njih dirne. Veliko je zlo, smatramo, kada se nekome oštećuje ili nepravedno oduzima imovina, još je veće kada mu se umanjuju ili skroz niječu zasluge, a možda najveće kada mu se gazi ili uništava ugled. Imovina, zasluge, ugled postali su dio našeg identiteta, toliko su s nama srasli da, čim je nešto od toga ugroženo, mi postajemo bolno pogođeni ili žestoko revoltirani te upadamo u stanje beznadne depresije ili zapodijevamo ogorčenu borbu za svoja prava i svoje dostojanstvo – sa svima: sa svojim najbližima, s firmom, uredom, društvom, Crkvom, Bogom.

Prispodoba o siromašnom Lazaru i bogatom gavanu, uz onu o Izgubljenom sinu, jest možda najpoznatija prispodoba Lukina Evanđelja. Na prvi pogled nam se čini da Isus govori o socijalnoj pravdi jer je oštrim potezima oslikana razlika između siromaha i bogataša. Dobro je da o tome razmislimo, ali to nije glavna poruka prispodobe. Nameće nam se također zaključak da Isus ovom pričom želi osuditi bahatost i bezobzirnost, jer bahato i bezobzirno ponašanje bogataša upravo bode oči i pogađa dušu. Dobro je i o tome razmisliti, ali ni to nije glavna poruka ove priče. Isus ovom prispodobom u prvom redu naglašava ovo: Krivo imaju oni koji smatraju da je bogatstvo znak Božje naklonosti, a siromaštvo znak Božje odbačenosti.

Svakog dana mediji nam serviraju razne priče iz naše svakodnevice. To su uglavnom ružne, prljave priče, priče o lopovima i prevarantima, o manipulacijama i pronevjerama, o nepoštenim igrama i tajnim zločinima. A pripovjedači, predstavljajući nam pojedine nevaljalce, ili skupine nevaljalaca, kao da nam žele uputiti poziv: Udrite po njemu! Udrite po njima! A mi postajemo ogorčeni, stišćemo šake i udarali bismo – da imamo čime. I tako se učinak svih tih priča zaustavlja na tome da se u nama nagomilava sve više nezadovoljstva i gorčine.

Bog prašta rado. U Evanđelju ove nedjelje Bog predstavlja sebe kroz tri prispodobe. Prvo se predstavlja u liku pastira koji traži izgubljenu ovcu. "A kad je nađe", veli Evanđelje, "stavi je pun veselja na svoja ramena te, čim dođe kući, pozove prijatelje i susjede pa im rekne: Radujte se sa mnom jer sam našao svoju izgubljenu ovcu!" Nakon toga nastupa u liku jednostavne žene koja na koljenima prolazi sva tamna mjesta svoje kuće tražeći izgubljenu drahmu. Poput ove žene i Bog, duboko sagnut nad tamnim kutovima zemlje, traži izgubljene ljudske sinove i kćeri.

Nakon ljetnog odmora započela je nova školska i vjeronaučna godina 2013./2014.U nazočnosti vjernika, učenika, roditelja, nastavnika, profesora i odgojitelja, početak školske i vjeronaučne godine obilježen je zazivom Duha Svetoga i slavljem svete Mise.Danas, 15. rujna, euharistijsko slavlje u župnoj crkvi Presvetog Srca Isusova u Prozoru u 9:30 sati predvodio i pod njim propovijedao župnik vlč. Stipo Knežević.

Jedna činjenica teško pritišće nas kršćane. Crkva sve više gubi na ugledu u ovom našem društvu. Imamo dojam da doživljava poraze na svim crtama bojišnice. Davno su prošla vremena oduševljenja kršćanskim idealima, kada je cvao monaški i redovnički život, kada je Evanđelje poput oluje osvajalo nove zemlje, a čitav Zapad bio kršćanski, kada su carevi i kraljevi poštivali i slušali Crkvu, kada su svećenici bili savjetnici i ispovjednici kraljeva, kada je Crkva imala važnu ulogu u političkim zbivanjima. No, mogli bismo se također zapitati: jesu li to zaista bila dobra vremena za Evanđelje i za Crkvu?

Evanđelje ove nedjelje pripovijeda kako je Gospodin bio pozvan na večeru k jednom uglednom farizeju. Negodujući, promatrao je goste kako zauzimaju prva mjesta, a onda i njima i nama preporučio posljednja. Pitamo se: Želi li nas Gospodin danas učiti finom ponašanju? - Možda bi koja konkretna uputa u tom smislu dobro došla ponekom od nas jer se često ponašamo arogantno i bezobzirno, no to ipak nije bio prvi cilj Gospodnje pouke. Danas nam On želi ukazati u prvom redu u čemu je prava veličina i kako se ona razlikuje od lažne, a ujedno želi nam pružiti metodu kako objektivno vrednovati same sebe. Temeljno pravilo u tom smislu glasi: Kad te pozovu u goste, zauzmi zadnje mjesto!

Buđenje je neugodno. Neugodno je kada te trgaju iz fizičkog sna i toplog kreveta, a neugodno je i kada te trgaju iz tvojih snova i iluzija. Nema mjesta na svijetu s kojim se čovjekovo tijelo tako savršeno sjedinjuje kao s udobnim krevetom; i nema stvarnosti s kojom se čovjekov duh tako lako poistovjećuje kao što su iluzije i snovi. Nije čudo da čovjek dobar dio svog života provede u krevetu, i nije čudo da možda još bolji dio svog života provodi sanjajući i hraneći se iluzijama. Život nije san. Najvažniji zadatak svakog dana jest: probuditi se i ustati.

Oganj dođoh baciti na zemlju... Mislite li da sam došao mir dati na zemlji? Nipošto, kažem vam, nego razdjeljenje..." Ove Isusove riječi bude sjećanje na vremena u kojima su mnogo puta obitelji zaista bile na brutalan način razdijeljene, članovi ustajali jedni na druge, roditelji se odricali djece, a djeca izdavala roditelje. U svoje vrijeme sovjetsko sindikalno glasilo 'Trud' izvještavao je o 'slučaju Kiseljev'.

Joomla Template - by Joomlage.com