Župa na Facebooku

Knjiga 100. godina župe

Župa Prozor

01
02
3
5
6
8
9
crkva1
crkva21

Video

Zadnje dodano

article thumbnail   Svim Svećenicima, Redovnicama, Bogoslovima i Sjemeništarcima. Poštovani, kao i svake godine, tako i ove...
article thumbnail  Danas je na Gmićima proslavljen zaštitnik mjesta i zavjetne kapele - sv. Ilija Tišbijac, prorok....
article thumbnail  U prvom dijelu nastupilo 6 djecijih ekipa uzrasta do četrnaest godina. Prvo mjesto zauzela ekipa OS...
article thumbnail    Danas, 28. lipnja, povodom proslave patrona – Presvetog Srca Isusova, kao što je najavljeno u programu,...
article thumbnail  Danas,  28. lipnja na svetkovinu Presvetog Srca Isusova, župa Prozor slavi svoj patron. Slavlje sv. Mise s...
article thumbnail  Ove godine župa Presvetog Srca Isusova u Prozoru proslavit će blagdan svoga nebeskog zaštitnika - Presveto...
article thumbnail  Danas, na svetkovinu Presvetog Tijela i Krvi Kristove - Tijelovo, u župnoj crkvi Presvetog Srca...
article thumbnail  Pedeset je dana prošlo od Uskrsa. Blagdan Pedesetnice postoji i u Židovstvu, i da je to bio veliki...

Henri Nouwen je napisao prekrasnu knjigu o Povratku izgubljenog sina na temelju Rembrantove slike o toj biblijskoj prispodobi. Knjiga vrvi dubokim analizama mentaliteta suvremenog čovjeka kao i pisanim portretiranjem psiholoških likova Oca, dvojice sinova kao i ostalih osoba na toj umjetničkoj slici. Dugotrajnim i teškim kontempliranjem te slike Nouwen uspijeva duhovno dozrijeti, ponovno se duboko preispitati te donijeti tešku odluku, da nakon popularnosti i slave opće priznatog svećenika, propovjednika i duhovnika, sjaši takoreći s konja na magarca.

To motrenje mu pomaže da se odluči živjeti među osobama s tjelesnim nedostacima, koji će ga paradoksalno naučiti više o životu kao takvom od čitavog njegovog dotadašnjeg iskustva življenja vjere. Upravo se to traži od svakog kršćanina u današnjim tekstovima Svetog pisma. Traži se raspoloživost na promjenu, traži se odluka na pokret iz učmalosti i sterilnosti, traži se izlazak iz dosadnog i mehaničkog ponavljanja onoga što nam nalažu naše stečene navike mišljenja, djelovanja i osjećanja. Traži se da u nama umre stari čovjek, da umre sebičnost i zlo, a da na površinu konačno iziđe čovjek prema naumu Božjem.

Traži se da prestanemo boraviti u pustinji promašenih ciljeva, besmislenog života i praznih traženja. Traži se da konačno počnemo blagovati od uroda ove zemlje koliko god ona bila prekrivena asfaltom i ružnim neboderima. To je poziv da se pomirimo s Bogom jer valja vjerovati da i u očaju postoji nada, da i životnim tminama postoji svjetlo. Da to nisu izlizane fraze pokazuje slavna prispodoba o izgubljenom sinu, koju smo toliko puta čuli i s njome se u razmišljanju poistovjetili. Na vidikovcu se pojavljuje nešto novo, staro umire a novo se rađa. Mlađi sin je primjer nerazborita i nepromišljena čovjeka slična u ponašanju brojnim našim suvremenicima koji se povode načelom, dokle imamo dotle ćemo trajati. Novac i blagostanje su isključivo u našem području upravljanja, sreća isključivo ovisi o nama.

Možemo ga bez krzmanja tratiti jer je ionako ovaj život prekratak da u njemu ne bismo “uživali”. Pri tom se, dakako, zaboravlja da nije “u šoldima sve”, jer smo mi posve zaokupljeni jedinom brigom kako učiniti da to stanje što duže potraje. U toj situaciji smo posve neosjetljivi na gomilanje našega duhovnog jada, to jest, ne primjećujemo da polako postajemo spremni spustiti se do najnižih razina bivstvovanja jer uviđamo kolika je ljudska ravnodušnost prema nama kao osobama, jer uviđamo da smo zapravo ostavljeni na cjedilu, jer uviđamo da smo zapravo prokleti upravo radi svoje nepromišljenosti i gluposti. Toliko smo bliski likovima iz ove prispodobe da upravo zbog toga ona pogađa bit stvari u odnosima između čovjeka i Boga. Raduje nas i to da je Bog toliko milosrdan da si mi možemo “dopustiti svašta”. Riječ je ponovno o ulogu života koji ne ovisi jedino i isključivo o izvanjskim okolnostima, nego prije svega o unutarnjem stavu slobode ili zarobljenosti, navezanosti na ovo ili ono.“Sinko, ti si uvijek sa mnom i sve moje – tvoje je. No trebalo se veseliti i radovati jer ovaj brat tvoj bijaše mrtav i oživje, izgubljen i nađe se!"

 

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Joomla Template - by Joomlage.com