Župa na Facebooku

Zadnje dodano

article thumbnail  Na današnji se dan Crkva prisjeća važnog detalja sa početka ovozemaljskog Kristova života koja od...
article thumbnail Misu zahvalnicu na Silvestrovo, u prozorskoj župnoj crkvi sa početkom u 17 sati uz koncelebraciju...
article thumbnail  Misom zadušnicom i ukopnim obredima u utorak, 28. prosinca na posljednji počinak ispraćeni su...
article thumbnail  Na drugi dan Božića, već niz godina u župi Presvetog Srca Isusova Prozor skupljaju se dobrovoljni prilozi...
article thumbnail  U bolnici u Mostaru jučer je premino vlč. Ivan Bošnjak. Sprovod pok. Ivana biti će u utorak,...
article thumbnail   Srijeda – 29. prosinca 2021. od 9:00 Kralja Tomislava - Splitska – od Policije do D. Zdravlja Kralja...
article thumbnail  U župnoj crkvi Presvetog Srca Isusova u Prozoru i ove godine slavljena je Misa Polnoćka. U župnoj...
article thumbnail   Poštovani i dragi Župljani doma i širom svijeta O Božiću ne treba govoriti, a treba osjećati! Srcem i...

Župni zbor župe Presvetog Srca Isusova iz Prozora posjetio je u subotu slapove Kravice i Mlade na rijeci Trebižat u ljubuškoj općini, Franjevački samostan i crkvu sv. Ante na Humcu i Etno selo u Međugorju. Članovi Zbora okupili su se pred crkvom, odakle smo oko osam sati ujutro krenuli na ovaj izlet. Dobro raspoloženje, kao i lijepo vrijeme pratilo nas je cijelim putem.

Na početku putovanja, župnik prečasni Franjo Ivandić predmolio je molitvu za sretan put, a član zbora i jedan od organizatora putovanja Zdravko Beljo upoznao nas je s pravcem putovanja (Mireli je bilo suviše rano za priču).Tijekom vožnje, smjenjivali su se pjesma i smijeh, između je bila hrana ( domaće kiflice, Marijina pita, meza.. kolača nije bilo ), a domaćom borovačom putnike u busu krijepio je Božo.

U Ljubuškom nas je dočekao Davorin Medić, savjetnik općinskog načelnika i predsjednik UO Udruge za ruralni i regionalni razvoj Hercegovački stap ( inače Zdravkov dobar prijatelj ), koji nam je poželio dobrodošlicu i ugodan boravak u ljubuškoj općini. Oko jedanaest sati stigli smo na prvo odredište, slap Kravice, dragulj ovog područja na rijeci Trebižat, jugoistočno od Ljubuškog u Studencima. Sa širinom od 120 m i visinom od 25 m Kravice su jedan od najvećih i zasigurno najimpresivnijih slapova u Hercegovini. Po Medićevim riječima, prirodni bazen u podnožju vodopada omiljeno je lokalno kupalište i izletište, a u zadnje vrijeme dolaze i turisti sa svih strana.

Nakon šetnje, uživanja u prekrasnom pogledu i još uvijek netaknutoj prirodi i fotografiranja krenuli smo u Franjevački samostan na Humac. Tu nas je dočekao kustos najstarijeg muzeja u BiH fra Milan Jukić, koji nas je proveo kroz muzej, crvu Sv. Ante i galeriju umjetnina Majka.

U muzeju, osnovanom 1884.godine, nalazi se jedna od najljepših kolekcija drevnih relikvija koje su pronađene u neposrednoj blizini samostana. Najstariji pisani dokument pronađen u BiH, Humačka ploča, također je izložen u ovom muzeju. Humačka ploča spada među najstarije pisane spomenike na hrvatskom jeziku. Muzej posjeduje značajnu kolekciju eksponata koji su pronađeni u rimskim naseljima kao što su: nakit, oružje, šljemovi, te gravirani nadgrobni spomenici.

Poseban dojam na nas je ostavila Galerija umjetnina Majka, koja je okupila umjetnike oko veličanstvene teme majke. U zbirci su zastupljeni hrvatski umjetnici različitih generacija, njih oko 150, koji su se inspirirali ovom velikom temom, od klasika koji su djelovali na samom početku 20. stoljeca i u njegovoj prvoj polovini, do afirmiranih imena novije hrvatske umjetnosti.

Puni dojmova u društvu ljubaznog domaćina, odlazimo na ručak u jedan ljubuški restoran , gdje smo uživali u domaćim specijalitetima i kapljici vrhunskog vina, a zasladili smo se i palačinkama. Razmijenjeni su prigodni darovi, a domaćine smo počastili pjesmom i hercegovačkim bećarcem.

Put nas dalje vodi na slap Mlade na Trebižatu, a posjetili smo i mlinicu gdje nas je dočekala baka Iva, koja nam je pokazala kako se melje kukuruzno brašno. Neki nisu mogli odoljeti pa su kupili pravog kukuruznog brašna, neki su se i izvagali, pa su zaključili da vaga nije točna. Nakon slapa Mlade, uputili smo se Etno selu u Međugorju. U autobusu i dalje veselo, padaju dogovori o razmjeni maslinovog ulja i ramske šljive, dogovaraju se nova gostovanja i druženja . Na izlazu iz Ljubuškog pozdravljamo se s Davorinom, zahvaljujemo na gostoprimstvu i pozivamo da nam uzvrate posjet, a naš domaćin zahvaljuje nama i poziva nas na Ljubuško silo, tradicionalnu kulturno-.umjetničku manifestaciju

Već smo u Etno selu u Međugorju. Šetnja i obilazak ovog mjesta, koje nas, kao kaže nasa domaćica, vraća korijenima, mjesto u kojem se odmara duh i krijepi tijelo. ( a ima i presade ). Putovanje završavamo u Međugorju na sv. Misi u 18 sati. Povratak je protekao uz pjesmu i sređivanje dojmova.

Zajedno sa sestrom Anđelinom Perić pjesmom smo zahvalili organizatorima ovog izleta prečasnom Franji Ivandiću, Zdravku Belji i Mireli Ćurić, koji su najzaslužniji za ovo prekrasno putovanje i nezaboravno druženje, a zapjevalo se i vozaču Ivanu koji nas je sigurnom i udobnom vožnjom sretno provezao kroz ovo putovanje.

Sa Zborom putovala, pratila, slušala, i ovo napisala:

Blaženka Matešić

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn